Thursday, September 2, 2010

2nD ShOpPiNg FoR aLeeSyA..

28hb 8 2010
harini aku g jln TAR dlm bulan puase utk shopping buat petama kali nye.. kalini aku pegi dgn kwn baik ku, zaimah.. tanpa suami, tpkse la aku pegi sndri dgn dtemani soerg kwn..smpai nye aku di jln TAR pd jam 11.30 pg, org dh mle berasak2.. ingtkn dtg awl pg dpt la kurang berasak2.. tp tekaan ku silap.. org lg awl dr aku.. hehehe..

bile dh smpai, mle la edisi cari mencari, pilih memilih n akhirnye membeli..bygkan bile dh masuk tmpt shopping nie, hilang ingtan kejap.. mata pun jd bepinau2 yg mn 1 nk beli.. semua nye cntik.. rs masa bjalan dgn pnts skali.. xtrase pnt n letih bepose..tup-tup dh kol 5.30 ptg.. n seisi shopping pun kne la cpt2 hbskan.. sbb nk balik bbuke pose plak...

awal perancangan ingtkn sekadar nk beli tdung n baju utk ku n seluar utk suami je.. jd bile dh sudah mbeli, ajak la imah jln2 sogo.. konon2 nk cuci mata la.. bile dh smpai je sogo.. tibe2 mata ni jd bepinau2 lg.. toleh kanan nmpk sale, toleh kiri nmpk sale, toleh belakang nmpk sale, toleh dpn lg la nmpk sale.. pndek kate buke mata nmpk sale la..

walaupun semua sale tu kdng2 tipu je.. tp aku tetap dh jd xtentu arah.. last2, aku pilih punye la pilih, dapat la 4 pasang baju utk aleesya.. makin btambah la baju raye utk aleesya.. xpe bkn sll kan.. tp hairan bin ajaib la.. napa la baju baby n kanak-kanak ni lbh mahal dr org dewasa kan? bygkan sepasang baju utk aleesya cecah rm100 lbh.. tp cntik punye psl kire halal jela.. nsbk 3 psng lg bru rm100.. jd rm200 lbh dpt 4 pasang baju utk aleesya..

nsbk la baju aleesya yg lama2 tu dh mle nk kecik sbb die dh mle mbesar.. jd lps ni leh la gne bju rye ni.. xde la rugi simpan je.. kire bebaloi la gne sll.. bile semua dh siap mbeli, aku xlp beli hadiah utk aleesya.. sbb aku dh jnj dgn aleesya, "duduk baik2 dgn nenek n wan, mama pegi kejap je.. nt balik mama belikan hadiah utk aleesya".. spjg aku xde, mak aku ckp aleesya baik je.. xde mrengek2 atau nangis.. good gegirl btl la anak mama nie.. nie yg mama tmbh syg kt aleesya..

jom kite tgk ape hdiah utk aleesya...

tara.. ni la hadiahnye.. 
aleesya pun pelik.. sbb bnde ni lbh besar dr die.. hehehe

ni plak baju yg aku beli utk aleesya...





2 comments:

Mama Ezry said...

Hahahaha mamam Aleesya pun dah jadik mcm mama ezry kuat menyoping nih.. asik terbabas jer huhhuhu...

~HaiRiZaN~ said...

tu la.. asik tbabas je ni.. mcmne la ek...