Tuesday, March 22, 2011

aPy BeSDaY aLeeSya YaNg Ke-1 TaHuN...

ari ni genap la umur eesya yg ke 1 tahun.. sekajap je masa berlalu.. dan cepat jugak la aleesya membesar.. dah macam2 perkembangan yang memberangsangkan yang aku nampak.. 

kalau bab cakap tu nombor satu la.. 100% ikut aku.. banyak cakap.. time tdo je benti cakap.. kalah papanye.. ade setengah perkataan tu, ade yang kiteorang faham n ade setengah yang kiteorang xfaham.. antara perkataan yang eesya ske cakap :

"diam".. bile kite xlayan die..
"jom" - bile kite dah pakai cantik, die dah pandai ajak kuar umah..
"ayam" - sejak balik perlis, eesya dah pandai sebut ayam sbb kat kampung banyak ayam..
"M" - eesya skang ske sangat sebut huruf m.. sket2 m.. 

bile kite tanye "eesya mana cicak?".. eesya akan tunjuk kat ceiling.. tande nye die tau cicak duduk kat ceiling.. 

eesya gak ske cakap dalam nada bisik.. ape yg die bisik pun aku tak faham.. tapi aku iakan je.. yang penting die senyum bile aku iakan.. macam budak besar je gayanye..

slain tu eesya dah pandai ajuk ape orang buat.. trutamanye ajuk ape yang papanye buat.. contohnye papa tiubkan makanan yang panas bg sejuk sblm kasi eesya, eesya pun akan ikut sama tiub.. smpai kembung pipi2.. klo orang batuk, eesya pun akan batuk sama.. bile kite kate, fuang die lagi la buat2 batuk.. kite plak yg penat ketawa..

skang eesya dah mule makan nasi yang lembut n sup.. air plak klo nak minum kne ade straw baru minum.. klo dalam botol xnak minum.. 

1 bnde yang aku prasan eesya ni geli pada bende2 yang lembut.. contohnye : bubur, nestum, cool fever, tisu basah.. klo kite kasi gak cool fever n tisu basah, mau meraung2 nangis.. papanye ske btl sakat anak..

makin eesya besar, makin banyak akalnye yang buat kiteorang senang at.. dan kadang2 menguji kesabaran.. semperna besday eesya kali ni, mama n papa doakan eesya jadi manusia yang terbaik dalam segala hal untuk dunia n akhirat..

untuk celebration, kite tgu next month sbb this month banyak hal.. abg aku g beijing, adik aku tak cuti semester lagi n  kiteorang plak de kendri kawin dekat kampung segamat.. jd tunggu tenang2 sket baru kite wat.. tapi cukup la buat kecik2 je sebab nanti tak muat plak rumah..

6 comments:

Rizziela said...

Happy birthday Esya...sama birthday dengan abg Haziq...cumanya Abg Haziq tua setahun

~HaiRiZaN~ said...

tq mummmy haziq.. dorg kongsi besday yg sama harikan..

Mama Ezry said...

Hepi besday alesya... dah besar dah esya pas ni bole jadi kakak la pulak

~HaiRiZaN~ said...

tq mama ezry.. insyllh lambat lg kot nak jadi kakak.. tunggu abg ezry jd abg dl... heheheh..

aku ekynn said...

la... dah setahun dah anak izan... rasanya last akak jumpa izan.. masih lagi bertunang.. oh!.. cepatnya masa berlalu.. btw.. hepi bufday Aleesya

~HaiRiZaN~ said...

Tq akak.. aah la kejap je masa berlalu kan.. lama gak xjumpa akak kan..