Tuesday, March 1, 2011

PeRKeMBaNgaN TeRBaRu...

smalam aleesya dah mule berjalan... 4 / 5 langkah dah jatuh.. pastu bangun jalan lg n jatuh tanpa bantu ape2.. walaupun tak banyak lagi tp tetap ade peningkatan la dari sebelum2 ni.. kire nye tak lama lagi eesya akan boleh berjalan dengan lancar.. best nye..

eesya mcm tau2 je papa nak balik malam td.. tb2 rjn plak die nak bejalan.. selalu jangan harap.. malas campur takut.. tatih pun xnak.. papa blik je soalan pertama yang papa tanye, "eesya dah boleh jalan ke?" bile aku jawab "eesya dah boleh jalan arni".. papa yang terlebih apy.. pe lg tgh2 malam sampai rumah boleh plak die ajak eesya yang tengah mamai bangun tido, jalan-jalan dalam rumah.. hehehe

selain tu eesya dah boleh sebut beberapa perkataan.. antaranye :
katak - atak
gajah - ajah
mama - mamma
papa - pa pa pa pa pa
nenek - nek

eesya suke tengok dokumentari tentang haiwan.. bile nampak binatang, kiteorang sebut binatang tu pastu eesya akan ikut cume sebutan nye pelat la..

eesya gak pandai wat peach ala2 versi die..yang tak bapa nak jadi.. klakar kiteorg tgk gaya eesya..

bile aku sebut eesya give me 5.. pastu angkat tangan.. die pun tepuk tangan aku.. kirenye die faham aku cakap..

semua ni kne tengok mood gak.. klo mood ok semua nak buat.. tp klo mood xok, jgn hrap nak wat ape2.. pepun aku apy dgn perkembangan eesya dr shari ke shari.. cepat betul anak mama n papa membesar..

5 comments:

sayahappyslalu said...

Haikal masih taknak jalan lagi.. Puas dah ajar suruh tatih, huh, dia tak mau.. Budak laki mmg lambat sikit kot..huhu

~HaiRiZaN~ said...

takpe kak.. pelahan2.. lepasni mesti haikal pun pandai jalan.. eesya pun tak berapa sangat nak jalan.. merangkak lagi cepat..

Rizziela said...

cepat sungguh eesya..belum setahun dah p andai berjalan..mulut pun ringan kan?

~HaiRiZaN~ said...

mulut benti becakap time tido je.. hehehehe.. kalah mama die..

Mentari Muncul Lagi said...

mana de kalah mama dia lagi pot pet pot pet nak2 klu beli barang mintak tawar sampai ke titisan terakhir tak gitu..