Wednesday, March 23, 2011

Mr MaMa...

baru2 ni mak aku ade appoiment kat HKL jadi tak boleh la nak jaga aleesya.. aku pun dalam dilema nak cuti ke nak x sebab nanti aku nak cuti lama balik perlis n kedah.. keje plak byk yang nak kene submit minggu tu.. klo xsiap macam mana nak cuti nanti.. 

dalam dok fikir2 tu, tibe2 si papa eesya offer kan diri untuk jaga eesya.. 1st time seumur hidup eesya, papa yang jaga.. kalau sekejap2 tu penah la.. tapi xde la sampai ke tahap 1 hari orang bekerje.. tambah2 lahir je eesya, papa dah kene keje dekat kedah, jadi bile nye nak jaga eesya shari suntuk tanpa aku atau sesapa..

dalam hati ni berbelah bahagi nak kasi ke x sbb aku tak bapa nak yakin boleh ke tidak papa nak jaga eesya ni.. nak mandikan la, nak tukar pampers la, nak basuh kencing n berak la, nak suap makan la, nak kasi tido la dan macam2 lagi la..

fikir punye la fikir, akhir nye aku tawakal jela.. aku fikir macam ni, "xkan la papa nye xreti langsung kan.. sampai bile xreti2 kan.. anak sendiri jugak kan.." masa ni la aku nak tengok sampai mana si papa leh jaga eesya kan..

aku dekat opis ni xtenang nak buat keje.. kejap2 tel, kejap2 msg, kejap2 suruh mms.. kejap2 video cam.. nak tengok keadaan eesya..

tapi alhmdullah semua masih dalam keadaan terkawal dan selamat lagi.. baik si papa mahupun si anak.. eesya pun macam happy je dengan papa sebab papa rajin layan eesya main.. 

gambar sepanjang eesya dalam jagaan papa..

eesya dok diam2 ye.. papa nak letak topi..
yg si anak ni pun dok la diam2 sbb suke ade org main dengan die..
tudung botol susu pun boleh dijadikan mainan.. mcm2 la dua beranak ni

ok cube eesya try balance kan topi tu ye.. jgn bg jatuh..
si anak ni dengar la cakap si papa nye..

 taraaa.... akhirnye eesya berjaya seimbangkan topi ciptaan si papa...
sambil tengok tv pun boleh...

berebut buku dengan papa...
yea.. eesya menang...
papa, binatang ape ni ye?

** dibentangnye toto dekat ruang tamu (sebab takut anak nye terjatuh atau terantuk kat lantai katenye) & keluarkan semua mainan yang ade dekat rumah.. tak termasuk mainan dekat rumah nenek nye ye.. lepastu bile aku balik keje, mak ai rumah dah jadi tongkang pecah habis di kerjakan dua beranak ni.. xpela janji dua2 beranak ni happy... **

1 comment:

Mentari Muncul Lagi said...

bagus..bagus..bagus pas ni esya leh tinggal ngan papa nyer lagi..kredit tu papa esya kerana berjaya jg esya & buat umagh mcm tongkang pecah..